Appcelopp

9 Sebab Mengapa Anda Harus Memilih 'Window Seat' Semasa Menaiki Kapal Terbang..!!!

Memilih tempat duduk sudah menjadi kebiasaan setiap orang, bahkan sejak duduk dibangku sekolah lagi. Tak kisahlah samada tempat duduk dibelakang, ditengah atau didepan. Asal jangan duduk dikerusi cikgu korang sudahlah. Hehe

Tabiat memilih tempat duduk yang strategik ini terbawa-bawa sehinggalah dalam kehidupan seharian, termasuk memilih tempat duduk didalam pengangkutan awam seperti bas, keretapi dan juga kapal terbang.
 

Kali ini kami cadangkan korang untuk memilih window seat apabila menaiki kapal terbang agar korang berasa selesa sepanjang penerbangan. Sekurang-kurangnya, korang bolehlah mengelak situasi yang kurang menyenangkan terhadap penumpang yang suka mundar - mandir lalu berkata;
“Maaf cik, tumpang lalu ya. Saya nak ke tandas.”

“Excuse Me. Nak berdiri jap. Nak luruskan badan.”

Rasa rimas kan? Baru nak lelapkan mata;

“Tumpang lalu, saya nak ke depan. Kebetulan, saya pilotnya. Salah seat!” Haha
Okay, sebab itulah kami ingin kongsikan disini 9 sebab mengapa korang harus memilih 'window seat' semasa menaiki kapal terbang.

1. Menikmati Keindahan Bandar.




Menurut pakar psikologi dari Universiti Washington, Prof Jonathan Bricker berkata;

"Tempat duduk berdekatan tingkap lebih selesa kerana anda boleh berehat dengan beralaskan 'bantal' di dinding dan mengelak dari gangguan yang minimum, sehingga anda boleh menciptakan ruang anda sendiri".
Teruskan Selongkar..
Teruskan Selongkar »

About Admin

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close